ÖĞRETMENİME MEKTUP!
Uzun zaman oldu senden ayrılalı, hem de çok uzun sana bir türlü söyleyemediklerimi, kelime kelime biriktirdim içimde.
Bana ayırdığın mutlu zamanlarda yaptım tüm bunları, bazen umudunu yitirebiliyor.
İnsan, elinin üstünde bir el, omuzuna bir merhamet dokunsun istiyor.
Gecenin boğuk sesinde boğulmaktayken gündüzün serinliğine beni de sen çıkarmıştın, sen üşüyenle üşürken, öksüzün ve yetimin eksik yanlarını sabırla tamamlarken yine yüreğime dokunmuş, kahramanım olmuştun.
Bunu bil istedim ailece içine düştüğümüz çaresizlikten, gördüğümüz yıkılışlardan yüreğim tutuşmuşken, gözyaşında hiçbir utanç olmadığını merhametli yüreğinle sen söylemiştin bana, kırılan yerlerim seninle iyileşmişti.
Âlimler yeryüzünün kandilleridir buyurmuş ya Hz. Resûl (s.a.s.) işte öyleydin. Işığım oldun, içime çöreklenen umutsuzluk seninle sayfa sayfa kayboldu.
Yol göstericimdin, arayışlarımın yol başlarında sen vardın, gönlümün nuruydun, ruhumun asıl vatanını da senden öğrendim.
Nereden geldiğimi, nereye gideceğimi, ne olacağımı dünyamı sözcüklerle ilmek ilmek dokurken asıl derdinin merhametle yoğrulmuş, iyi insan yetiştirmek olduğunu yeni anladım, bunu bilmeni isterim.
Tüm öğretmenlerimizin gününü kutlar geleceğe ışık tutacak nesillerin yetiştirilmesi dileklerimle saygı ve hürmetlerimi sunuyorum.
24 Kasım 2025
Bahattin ÖNER
E. DİSK Sendikal Temsilcisi

